Czy i kiedy wymienić stronię internetową na nową?

kiedy wymienić stronię internetową na nową

20 marca, 2020

Czy i kiedy wymienić stronię internetową na nową?

Twoja witryna jest często pierwszym miejscem, w którym klienci dowiedzą się o Twojej firmie. Aktualizowanie witryny to jeden z najważniejszych kroków w przyciąganiu klientów i tworzeniu potencjalnych klientów.

Ponieważ rozwój stron internetowych zmienia się szybko, istnieje wiele sposobów, w których Twoja strona internetowa może pozostać w tyle.

Przeprojektowanie strony internetowej może zmienić Twój biznes, ale może również wymagać znacznych zasobów czasu i pieniędzy, więc decyzja nie jest łatwa. Średni czas życia dobrze zaprojektowanej witryny wynosi od 3 do 7 lat, ale sam czas nie powinien być głównym powodem przeprojektowania. Ta decyzja powinna w mniejszym stopniu zależeć od trendów, a bardziej od tego, czy odbiorcy skutecznie angażują się w Twoją witrynę.

Najpierw jednak sprawdźmy co oznacza termin „dobra strona internetowa”.

 

Co sprawia, że strona internetowa jest dobra?

 

Pomijając subiektywny gust, istnieje cała masa dobrze opisanych czynników, które wpływają na to, ze możemy mówić o dobrze zbudowanej stronie internetowej. W erze badania zachowań użytkownika internetu, ankiet, map cieplnych i innych metod badawczych, doskonale wiemy która strona jest wykonana prawidłowo a która, no cóż, kiepsko. Dobra strona internetowa:

Jest przyjazna dla wyszukiwarek

 

Obejmuje to wiele różnych rzeczy. Witryna przyjazna dla wyszukiwarek:

  • Jest w systemie zarządzania treścią (CMS), takim np. WordPress
  • Ma mapę witryny XML (informuje wyszukiwarki o nowych stronach, które można indeksować)
  • Zawiera odpowiednie metadane (tagi tytułowe, opisy meta i linki kanoniczne)
  • Ma dobrą strukturę adresów URL (krótkie, bogate w słowa kluczowe, statyczne)
  • Ma zoptymalizowane, lekkie zdjęcia
  • Szybko się ładuje (trzy sekundy albo szybciej)
  • Ma świetną treść – treść pomaga w rankingu stron w Twojej witrynie, więc upewnij się, że w treści znajdują się właściwe słowa kluczowe, trafiają do właściwych odbiorców, mają wezwania do działania itp.

 

Jest przyjazny dla użytkownika

 

Jest to ważne przy zatrzymywaniu gości. Nie chcesz, aby potencjalny klient wszedł na twoją witrynę i porzucił ją po 10 sekundach, ponieważ się nie ładuje lub nawigacja jest zbyt trudna. Witryna przyjazna dla użytkownika:

  • Ma dobrą strukturę strony
  • Ma wewnętrzne linki na stronach, które wskazują na inne odpowiednie strony
  • Jest angażujący (wezwania do działania, odpowiednie tytuły stron i postów na blogu itp.)
  • Szybko się ładuje, co jest dobre dla wyszukiwarek i użytkownika
  • Ma dobry projekt graficzny

 

Jest atrakcyjna wizualnie

 

Użytkownicy lepiej reagują na witryny o dobrych, nowoczesnych szablonach graficznych. Co to znaczy „dobry szablon graficzny”? To taki wygląd strony, gdzie:

  • Zachowana jest równowaga pomiędzy treścią a grafiką
  • Zachowane jest prawidłowe zestawienie kolorów (nie ma np. żółtego tekstu na białym tle)
  • Obecna jest identyfikacja wizualna firmy
  • Odstępy między elementami są symetryczne
  • Nie występuje mieszanki czcionek

 

Czy potrzebujesz nowej strony internetowej?

 

Witryna przyjazna dla wyszukiwarek, przyjazna dla użytkownika i piękna jest wystarczająco dobra do pracy. Musisz utworzyć nową witrynę, jeśli bieżąca witryna nie spełnia powyższych kryteriów lub jeśli w ogóle nie masz strony www.

Poza wspomnianymi kryteriami istnieje jeszcze szereg kryteriów stricte biznesowych, które mogą wpływać na podjęcie decyzji o gruntownej modernizacji, czy wręcz wymianie strony internetowej na nową. Klienci najczęściej decydują się na taki krok w następujących przypadkach.

Twoja strona internetowa nie jest wystarczająco bezpieczna

 

Bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem dla wszystkich firm, ale jest często pomijane. Jeśli Twoja witryna zostanie zaatakowana przez hakera, a informacje o kliencie zostaną naruszone, może to prowadzić do braku zaufania, który szkodzi Twojej firmie. Dodatkowo w erze RODO, wyciek danych bez prawidłowych procedur może skutkować poważnymi konsekwencjami prawnymi i karami finansowymi.

Sprawdź strukturę swojej strony i platformę, na której zbudowana jest Twoja witryna. Sprawdź, czy witryna jest bezpieczna dla wszystkich odwiedzających i wszystkich przeglądarek.

Twoja strona internetowa traci atrakcyjność wizualną

 

W dzisiejszym świecie jest prawdopodobne, że Twoja witryna będzie jedynym punktem styku użytkownika online z Twoją firmą. To, co mogło być modne, kiedy tworzyłeś witrynę po raz pierwszy, jest już prawdopodobnie nieaktualne lub wygląda zwyczajnie archaicznie według dzisiejszych standardów tworzenia stron i sklepów internetowych.

Co 2-3 lata twórcy stron internetowych i motywów (szablonów graficznych) często wprowadzają znaczące ulepszenia, które zmieniają krajobraz wizualny i oczekiwania ludzi dotyczące nowoczesnej strony internetowej. Porównaj swoją obecną witrynę z często odwiedzanymi i znajdź elementy atrakcyjne wizualnie, które nie znajdują się (a być może powinny się znajdować) na Twojej stronie.

 

Twoja treść jest nieaktualna

 

Aktualizowanie treści to świetny sposób na budowanie zaufania i kontaktu między Tobą a Twoimi klientami, którzy polegają na Tobie w zakresie przydatnych informacji branżowych. Jeśli Twoja witryna ma stare daty najnowszych wpisów, nieprawidłowe lokalizacje lub stare posty na blogu omawiające obecnie nieistotne tematy, desperacko potrzebujesz aktualizacji. Odwiedzający Twoją witrynę będą się zastanawiać, czy nadal prowadzisz działalność, a nie będą Cię postrzegać jako autorytet. Aktualizacja bloga o świeże treści spowoduje zwiększenie ruchu i sprawi, że odwiedzający będą wracać po więcej.

 

Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych

 

Bez wątpienia żyjemy w społeczeństwie smartfonów. Jest bardzo prawdopodobne, że dana osoba odwiedzi Twoją witrynę tylko za pomocą telefonu. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, ryzykujesz frustracją klientów i ogólną utratą działalności.

Jeśli odwiedzający nie mogą szybko i łatwo zrealizować celu wizyty na Twojej witrynie przy użyciu tylko swoich telefonów, to wyraźny znak, że nadszedł czas na aktualizację.

Jesienią 2020 roku wchodzi w życie drastyczna zmiana Google dotycząca obecności stron nie dostosowanych do urządzeń mobilnych. Wszystkie serwisy, które nie są responsywne WYLATUJĄ z wyszukiwarki Google. O zmianach lepiej myśleć teraz, kiedy Twoja strona ma szanse na zachowanie widoczności w Google.

 

Twoja strona wczytuje się zbyt długo

 

Czy Twoja strona ładuje się powoli? Czas ładowania powyżej pięciu sekund jest przez wielu postrzegany jako zbyt długi, aby czekać. Czas ładowania powyżej trzech sekund jest postrzegany jako zbyt długi z punktu widzenia Google. Powolne ładowanie może być spowodowane różnymi czynnikami, w tym dużymi obrazami, słabym hostingiem lub starszym, słabo działającym szablonem graficznym. Niektóre z nich to szybka poprawka i świetny sposób na aktualizację witryny w celu zwiększenia wygody odwiedzających. Inne to niestety koszt przekraczający budowę nowej strony od zera. Bardzo stare strony www, które powstały w technologii sprzed 10 lat wymagają często zbyt dużo roboczogodzin programisty na poprawki, które dostosowałyby ją do obecnych standardów technicznych. Wybierając nową stronę zaoszczędzisz czas i pieniądze.

 

Twoja widoczność w sieci jest znikoma

 

Jeśli Twoja witryna nie była aktualizowana przez jakiś czas, Twój ranking prawdopodobnie ucierpiał. Aktualizacja witryny może być świetnym sposobem na podniesienie pozycji w wyszukiwarce, ponieważ można poświęcić ten czas na dodanie słów kluczowych, a także poprawić organizację treści. A jeśli nie masz jeszcze bloga, to idealny moment, aby go dodać i regularnie aktualizować o nowe treści, aby zwiększyć ruch na swojej drodze.

 

Twoja strona internetowa jest trudna w nawigacji

 

W dzisiejszych czasach wiemy o wiele więcej na temat komfortu użytkowania i tego, w jaki sposób nawigacja w Twojej witrynie może skłonić odpowiedniego użytkownika do dokonania zakupu, lub kontaktu z firmą w celu uzyskania dodatkowych informacji. Sprawdź komfort użytkowania swojej witryny. Jeżeli posadzisz przed komputerem osobę, która nigdy nie była na Twojej stronie www i każesz jej dokonać np. zakupu konkretnego produktu a ta osoba będzie miała z tym problemy, to mamy problem. Jeśli dla pierwszego lepszego użytkownika wydaje się to trudne lub mylące, nadszedł czas na aktualizację strony www.

 

Twoja witryna nie generuje leadów lub sprzedaży

 

Jeśli Twoja witryna została zbudowana jako prosta wizytówka w sieci, jest mało prawdopodobne, że osadziłeś na niej narzędzia niezbędne do przechwytywania informacji z wizyt na witrynie. Jeśli wykonałeś pracę, aby zachęcić kogoś do odwiedzenia Twojej witryny, sensowne jest zrobienie wszystkiego, co możesz, aby dowiedzieć się, kto szuka ciebie, twoich produktów i usług, oraz czego chce.

Formularze online, wezwania do działania, oferty informacji o wartości i inne techniki mogą pomóc w uzyskaniu informacji o odwiedzających witrynę, które mogą pomóc w przekształceniu wizyty w witrynie w wyprzedaż. Wszystko to podpięte pod narzędzia analityczne, które zbierają dane z zakupów, kliknięć i kontaktów z formularzy. Musisz wiedzieć o swoich użytkownikach wszystko aby dać im tego, czego potrzebują.

 

Google zmieniło algorytm wyszukiwania

 

Sposób, w jaki Google (a także inne wyszukiwarki) wyszukuje i dostarcza informacje, został dramatycznie zmieniony. Wszystkie „sztuczki” związane z optymalizacją wyszukiwarek (SEO), które działały zaledwie kilka miesięcy temu, nie są już często skuteczne.

O ile Twoja witryna nie jest zbudowana i napisana w sposób zgodny z nowymi „regułami” wyszukiwania, nikt nie będzie w stanie Cię znaleźć. Nie masz szans na obecność na pierwszej stronie wyników Google.

Poprawnie zbudowana witryna internetowa będzie zawierać takie funkcje, jak tagi ,tytułu strony, meta opisy, odpowiednio zrównoważone słowa kluczowe i inne cechy, które ułatwiają wyszukiwarce zrozumienie celu i charakteru Twojej strony www. Jeśli Twoja witryna ma więcej niż trzy lata i nigdy wcześniej nie była pozycjonowana, zdecydowanie czas na pracę nad SEO.

 

Cel twojej strony zmienił się

 

Jeśli Twoja strategia marketingowa uległa zmianie, może być czas na zmianę witryny w celu dopasowania do nowego planu. Na przykład w momencie, gdy budowałeś witrynę, Twoim celem mogła być sprzedaż nowych produktów. Teraz Twoim celem może być zwiększenie liczby powtórzeń transakcji wąskiej grupy produktów. Aby witryna była trafna, możesz zmienić jej nawigację i zawartość, aby dopasować je do swoich celów.

 

Szukasz specjalistów od budowania nowoczesnych stron www, które są nastawione na osiąganie celów biznesowych? Dobrze trafiłeś! Niezależnie od Twojego budżetu, znajdziemy dla Ciebie idealną platformę do budowy wizerunku w sieci. Sprawdź naszą ofertę budowy stron internetowych oraz naszą ofertę tworzenia sklepów internetowych.

 

Dodaj komentarz